بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum wrbt.
Seminggu dah punnnn.. Barulah dapat update. Memang busy. Selain busy planning & settling a lot of things, I was also busy being lazy when I have what little spare time. Ahaks astaghfirullah. Berubah berubah.
Okei anyway.. nak tulis apa dulu? Azam! Ok.
Haritu ada kata tak pernah tulis azam kan. Actually pernah je tau buat entry azam, tapi saved as draft. Entah kenapa. Masa tulis tu tengah depression kot. Langsung tak boleh terima diri sendiri, macam mana nak terima apa yang diri sendiri tulis.
This was the excerpt of what I wrote on 29 Dec 2014 in an entry titled LOVELY.
Just nak sort out some thoughts. Selama bermastautin kat rumah famili ni, berusaha untuk ringankan beban mak, tapi kadang2 rasa macam diri useless juge bila in the end I can't see that I am even being a help enough. Hurm. Yelah, kalau tak susah takdelah mujahadah kan ewah.
Anyway, 2015 is just 2 days away, ya Allah..
and for the first time in my life, I feel like having new year's resolution.
My new year's resolution is 1920 x 1080. Haha okei2 just a joke I came across just now :p Lame, I know. But I do have some resolutions, not because of new year but just happens that these thoughts came during year end. Anyhow, being the me-est me that I had always been, of course I am not telling what they are, maybe gonna write them somewhere else :)
I could only say, I wish I could really be a better person, InshaAllah wiser and braver. Happier of course. Don't wanna be bitter most of the time anymore. Full of hopes and confident. Free from grudge. And I want to be a lovely person too.
I wonder if I really wrote those resolutions somewhere else. Tak ingat langsung pun. Hahaha typical me. But enough said kot. My resolution this year would be to focus on being all of the above, and start working on some new ones.
"If you can't stop thinking about it, don't stop working for it."
~Anonymous
"The fear of being judged, looking stupid, being wrong or feeling like a failure can take away all your creative energy."
~ Billy Lim
"Stars can't shine without darkness. Don't let your struggle become your identity. Make the best of everyday."
~Nancy Salas
"Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people."
~Eleanor Roosevelt
These very phrase sums up all my resolutions. Haha what kind of azam list is this! Actually kali ni memang dah ada tulis somewhere else. Ada simulation lagi konon2. Tapi buat ke tidak, we'll see. Dalam email! Haha kurang risiko hilang, accessible almost anywhere with connection, and senang boleh search mail je. Weee.
Ringkasan Azam 2016.
- Better, braver, wiser, happier, confident, optimistic, annnnnd.. lovely.
- Taqwa, in every sense of the word.
- Jujur, Amanah. Redha Allah in everything.
- Anak baik, berbakti, sejukkan hati emak ayah. Try my best!
- Fitness. Reach my impossible toes. Be 50 kg & strong. Go go go!
- Bawak/ikut mak pergi tanah suci.
- Cerita dulu-dulu should not affect me negatively. Bangkit!
- Improve my creativity.
- Make the best of everyday. Pasang niat pagi2! ^^
- Stop discussing people, kurangkan discuss events, start discuss ideas! Yeah. Ganbatte!
Okei dah berusaha dah ringkaskan. Dekat email berjela. Aduhhh.
...
Anyway, sekarang time kerja tengah busy call for sponsors for Annual Dinner cum CNY celebration. Busy survey tempat dinner jugakkkk. Task yang sangat susah for me. Nak makan tempat sedappp. Haha work it woman! Selain tu, busy banyak benda nak kena setelkan and nak kena beli, preparation nak berhenti kerja and holiday tengah tahun. Weeee~ :p
Dah lah. Lapar lah stay up macam ni. Sebenarnya balik kerja siang tadi terus pecut pergi Plaza Shah Alam untuk beli something yang dah lama simpan duit, and dah beberapa hari plan nak beli. Apa dia? Rahsiaaa. Hihi. Then pecut balik rumah sebelum Maghrib. Lepas je Maghrib, tiba2 rasa alamak apesal letih sangat ni. I need to take a nap. Maka tidurlah diriku.. sampai pukul 10 malam. Haha lama pulak. Terlepas pergi Mabit minggu ni. Terus turun, for dinner and mintak maaf kat mak tertidur and tak tolong mak masak. Pastu ayah kata,
"Yelah, tak makan. Tengahari makan apa? Breakfast pun tak. Mana ada tenaga. Pagi2 siap pergi kerja pun cukup-cukup waktu je."
"Makannnnn. Tengahari makan. Makan guava. Hihi. Pagi ada jugak kadang2 amek 2 keping roti. Pagi tadi buat milo 2 peket lagi tau. Pagi2 selalu bangun awal dah, tapi banyak benda nak buatttt."
Haaa menjawab menjawab! Biase die nih~
Ekonomi dah gawat. Kena jimat. Kena merancang masa depan. Ewah.
Dinner 1030 malam tadi. Tapi apesal lapar lagi ni...
Sekian, yang berazam.
Wasalamun alaikum.
No comments:
Post a Comment