27 Rejab 1434H
ISRA' MIKRAJ
ISRA' MIKRAJ
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Assalamualaikum & hello again my daisy diary :)
No today I won't be bitter, InsyaAllah.
News. I've moved, again, two days ago. I mean, since extend another semester haritu I've been a nomad.
- Blok A (bilik Mun a week)
- Blok E (a month & a week)
- Blok A (bilik Mun balik, a month & a week)
- Blok C (c is for currently :)
Memang langsung tak boleh jangka berapa lama sebenarnya boleh siapkan all the data processing sebab everything was new to me. So awal2 extend tumpang bilik Mun dululah sebab ingat seminggu je kot leh siapkan~
*Thank you so very much for sharing your space Munirah!*
Tapi rupanya takdelah sekejap. Banyak lagi kerja yang terbentang di depan mata bila diselidik full method dan difahamkan betul2. Jadi sewalah bilik lain, sebulan. Sehari RM6. Bilik dekat Blok E tu sangat best Alhamdulillah. Aras jalan (tak perlu naik turun tangga). Dekat dengan toilet. Betul2 depan mesin basuh. Dekat dengan mesin air RO. Zero gangguan monyet seriously, bukaklah tingkap seluas alam. Tong sampah pun tak pernah tumbang dikerjakan monyet2 setiap petang. Never. Roomate pun best alhamdulillah. Chatterbox just like me. A mom of three. A teacher. Banyak pengalaman dia kongsi. Kelakar pun kelakar. Sporting and sempoi. Oh and dia bawak TV. And dia ada kat UKM 3 hari je seminggu. Perfect.
*Kak Mis I miss you!*
Pada suatu hari, ingatkan kerja dah boleh siap kejap lagi. Plus duit pun dah makin tak cukup (sebenarnya). Jadi tumpanglah bilik Mun semula. Cakap dengan Mun seminggu dua je. Sekali haaaaa amek kaw sebulan seminggu jadinya. Mana tak rimas tuan bilik and the roomate ye tak. Dengan barang2 lagi, dengan orang lagi, dengan banyak bunyinya lagi.
*Sorry for the inconvenience I've caused, and thank you, again, so very much*
Everyone needs their own space (already). Since (alhamdulillah) ada duit lebih sikit bulan ni (ye ye je padahal baru awal bulan), I decided to just move out from Mun's and sewa my own room. Plus the relationship is getting dull and unhealthy too, we need some gap already I think. I need to be with strangers for some times, far from being judged by, and being judgemental to, a friend. Ridding all the unnecessary clutters and distractions on my mind.
So here I am. At the rooftop ^^
Hehe not exactly on the roof actually. It only happens that my window is facing the roof of the adjacent block, so I feel like I'm on the rooftop. Yey! Oh the new roomate is very nice. Nice sebab masa nak tidur semalam alalala dia offer bantal and cadar to a total stranger like me.. Thank u Zaida! The first night dia takde, balik rumah. So baru malam tadi bersua muka. A chatterbox too no doubt. Haha puas lah ha berebut masing2 nak bercerita. Hihi a fresh face with fresh stories & thoughts.
Erm.. and the only downside is (so far, hopefully)... bilik ni penuh dengan semut mayat. Huhu sampai sekarang masih takleh nak make peace dengan makhluk tuhan yang satu ni.
Pendek kata, semua ada pros and cons.
On other things, alhamdulillah semalam finally dah topup YES4G so bolehlah online dekat bilik dah. Thank you Din tolong singgah belikan. And, semalam jugak FINALLY berjaya install and crack ARCGIS kat laptop. Fyuhh menangis2 banyak kali cuba for months, tak pernah berjaya crack. Last2 semalam Amy bagitahu pakai Jing Xiang (the genius) punya method berjaya. So I tried, and SUCCESS! ^^
Alhamdulillah for all Your blessings and all the loves You make me feel..
No comments:
Post a Comment