adakah masih ada rasa malu?

drp Umran bin Husain ra, Rasullulah telah bersabda
'malu tidak mendatangkan sesuatu kecuali yg baik'
(riwayat bukhari)

Tuesday, December 13, 2011

Wide awake dreaming

Bismillah and Assalamualaikum

It feels so good to have a break from your routine life hyeaaaarh \(^.^)> *stretching*

The 1 and Only: I got a pleasant surprise recently. Ingatkan mimpi di siang hari :P

2-fingers sign : Rasa nak pergi habiskan duit beli coklet and cakey and cheesy pasta and fish n chip!! Hahaa okei kena elak pergi mall or hypermarket (ehh tapi ada some essentials nak kena beli). Sorok kad bank sekali. Ish kena simpan kena simpan. Sedar diri tu bukan orang senang, jangan nak hidup cara orang senang pulak~ *dush dush*

Plant more 3s : A garden full of flowers simply makes me smile~ ^_________^

My Favourite Number : Subhanallah.. It's breezy and sunny. The sky is pure blue. In front of a clear green lake, under the shade of my enchanting willow tree, as the leaves rustling softly .. I'm sitting on a dry, grassy floor dotted with cute white daisies.. spending my time alone reading, and wondering, and pondering upon Allah's creation.. and I can see bushes of lilac and blue hydrangeas over the lake~ Hey was it raining earlier? There's a rainbow in the sky too! wee~ ^^ *dreaming*




High 5 : Bayangkan diri ada kuasa boleh *plink* ke UKM, pastu Puchong, Putrajaya, Johor, Kelantan, pastu *plink* ke India, Russia, New York, UK.. semua tempatlah yang ada kawan2 tersayang. Nak jumpa kejap pun okei dah. Oh nak singgah Jepun gak, nak kiss Nina Nina Nina on her cheek :P

Rasa macam nak belah tiga empat je diri ni. Banyak hal tertangguh nak disetelkan. Nak jumpa ramai orang, tapi I don't think I can make it. For some reasons, I can't be away from home this time around. So many things to do, yet so little time. Ada hikmahnya.

To my dearies.. I can't always be there for you, but do know that I'm here for you..


6 in the Morning : Huhu laparnya pagi ni.. semalam tertidur terus before dinner~

Lucky Number 7 : Tadi tengok short-film Tomato. Yes, indeed, definitely, absolutely a must-watch :)
Oh and nak tengok Hafalan Shalat Delisa please~

Be Gr8ful : What did I do to deserve all of these blessings?
Alhamdulillah. I'm thankful for all that I have :)

On-9 : Haha.. pandai pulak tu dapat je off-day terus ada balik internet setelah ketandusan 3 hari.. Huhu sangat inconvenient takde internet, sebab dah biasa bila nak tahu something or tak faham something terus je click click click tadaaa~! Ehm..ehm.. ooooh~ gitu... (Haha ape la yang aku merepek ni?)

My 10-cents : Semoga kita dapat istiqamah pada perkara kebaikan. Mari bergerak ke arah itu! ^^

11th Division : Kalaulah aku pandai park kereta, mesti dah banyak tempat aku gi drive sendiri. Kenapa la tak pandai2 lagi ni~? Siapa sudi nak bagi kelas intensive belajar-sampai-terer? 

12th Month : Malam Jumaat ni birthday mak ! ^______^

Akhirul kalam,

"Dan tidak (dinamakan) kehidupan dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan." (Al-Quran)

No comments: